Jedná se o lehké bojové obojživelné pásové vozidlo s vysokou pohyblivostí a pancéřovou ochranou. Průchodnost terénem je oproti původní verzi zkvalitněna použitím jiného typu kolejových pásů a úpravou tlumičů podvozku. Je určeno k ničení různých pancéřovaných cílů, včetně tanků a bojových vrtulníků a živé síly nepřítele.
Mechanizovaným jednotkám, do jejichž sestavy je zařazeno, umožňuje mimo jiné i vedení palby z ručních zbraní za pohybu. Svým pancéřováním poskytuje osádce ochranu proti zbraním hromadného ničení, je přizpůsobeno pro leteckou přepravu. Je obojživelné, vodní překážky překonává plavbou.
Vozidlo je u 73. tpr zařazeno na mechanizované rotě a několik kusů na rotě velitelské.
Takticko - technická data: | |||
---|---|---|---|
Délka: | 6 735 mm | Výkon motoru: | 221 kW |
Šířka: | 3 150 mm | Efektivnost střelby: | do 5 000 m (dle munice) |
Výška: | 2 450 mm | Denní detekce cíle: | do 3 000 m |
Bojová hmotnost: | 14 000 kg | Max. rychlost: | 65 km/h na silnici |
Osádka: | 3 + 7 | 45 km/h v suchém terénu | |
Motor: | UTD-20 | Jízdní dosah po silnici: | 600 km |
Překonávání překážek: | Max. úhel stoupání: 35° Výška kolmé stěny: 700 mm |